3 Haziran 2020 Çarşamba

Yararlı bir Link

Merhaba,

epeydir devlet kurumlarının sayfalarında dolaşmıyordum. YTGGK süre uzatımı yaklaştığından bir kontrol edeyim dedim ve ilk defa MA plaka ve Turistlerin Türkiye'ye araç geririp (2yıl) kullanabilme konuları hakkında etraflıca hazırlanmış bir soru cevap sayfası gördüm.

https://ticaret.gov.tr/gumruk-islemleri/sikca-sorulan-sorular/bireysel/yolcu-beraberi-tasitlar

Gayet güzel ve erraflıca ele alınmış.Kanımca akılda soru bırakmayacak şekilde tüm sorulara cevaplar bulabilirsiniz artık bu sayfada.


7 yorum:

  1. Arac almak istiyorum. Avusturya vatandasiyim. Bana yardimci olur musunuz? Prosedur hakkinda boluk borcuk bilgim var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok genel sormuşsunuz. Buna kimsenin bir cevabı olacağını sanmam. Tam olarak ne istediğinizi belirtirseniz (yaşadığınız sorunlar örneğin) bir yardm eden çıkacaktır. Ama sadece araç almak ve hiç bir şeyle uğraşmadan MA plakaya çevirmek isterseniz bu işi ücreti mukabili yapan profesyonel firmalar var onlarla bağlantı kurmanız iyi olur.

      Sil
  2. Turing geçmiş yıllara sigorta boşluğundan dolayı süreyi uzatmadı.Bu durumda ne yapmamız mantıklı olur?Ya Almanya ya aracı Türk plakasıyla çıkarıp ordan plaka ruhsat karneyi alıp Türkiye ye geri dönmek.Burda gümrük sigortalılık süresini sorgularmı?
    2-Aracı gümrüğe hibe edip daha sonra açık artırma ile almaya çalışmak
    Tecrübe ve fikirlerinizi bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      ne kadarlık bir süre boşluk vardı? Turing bu konuda sanırım 1 ay olursa sorun değil demişti. Ben daha yeni uzatma işlemi yaptırdım.
      1. Yolu denemek daha iyi değil mi?
      Gelişmeleri bildirirseniz Burada blog a eklerim başkalarına faydası olur.

      Sil
  3. merhaba eşim avusturya vatandaşı 180 gün gibi şartları sağlıyamıyoruz fakat babasından arac satın alabilir mi? Sigortası yattığı sürece bu hakkımız devam ediyor mu yada farklı bir yol mevcut mu?

    YanıtlaSil
  4. Tüm soru cevaplara bakıp okudum ama bir konuyu bulamadım yada anlayamadım.
    Almanya vatandasiyim ve izinli çıktım dolayısı ile mavi kartım var.

    Turkiye kendi adıma şahsi bir şirket acsam. Ve bunun için gereken tüm yasal işlemleri uyunca yapsam. Ve dolayısı ile çalışsam vergimi versem, dolayısı ile tek kişilik şirketim üzeri almanyada ki aracımı bu şekilde getirip burda kullanip gerektiğinde burda bırakıp gene yurt dişine giriş çıkış yapabilirmiyiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yapablirsiniz. Ben şu an o durumdayım yıllardır. :)

      Sil